måndag 28 september 2009

16, we're livin' n' lovin'.

Hej och hå!
Idag fyller jag 16 år, det kunde jag inte tro för tio år sen! Faktiskt, konstigt nog. Jag vet inte varför, men jag har alltid trott att jag ska dö i förtid. Fast jag antar att jag fortfarande inte är så gammal, så om jag nu skulle dö inom en snar framtid (sisådär nu till fyrio år framåt kanske) så hade det väl antagligen räknats som en kind of förtidsdöd. Meeeeen, strunt i det nu.
I lördags hade jag släktkalas, ett väldigt litet för att vara på mammas sida, vilket var rätt skönt helt ärligt. Annars kan det lätt bli ganska stimmigt och sådär, så detta var lagom. Min moster, hennes man, mormor, morfar, Marie (mors barndomsvän), moster, bröder, Isabelle (brors flickvän) och Mathias (mors kille) var där. Lagom mängd faktiskt. Vi åt soppa med nudlar och bröd (världens godaste), och sen glasstårta, mysig höstkalasmiddag! Fick fina presenter också!
Igår fick jag också två fina presenter från moster och morbror (mamma har fem syskon) som inte kunde komma igår, jättefina saker!
Idag blev jag väckt av mamma och Mathias med sång, frukost och presenter på sängen! Otroligt mysigt. Av Mathias fick jag en bok som verkar jävligt bra som jag börjat läsa på, ajabaja, jag har redan två böcker på gång... men Borta bäst heter den, och är skriven av författaren som skrev Sandor/Ida som alla utom jag har läst. Men den verkar läsvärd, så ni vet! Och av mamma fick jag två par raggsockar (underbart) och femhundra riksdaler! Mums! Nu är jag en rich bitch, I like. Eller rich för att vara mig. Sen ska jag och pappa åka och handla bräder och färg och sånt för att göra min önskade hylla! Kommer bli sjukt kul, I like igen. Facebook-påverkad så nån? Nejnej.
Idag funderar jag på att åka till Ikea för att handla lite tyg till gardin, hittade nämligen ett stycke här hemma som är skitsnyggt som fortfarande finns på Ikea (det enda av den sorten jag vill ha, tro mig jag vet för jag har letat efter en annan liknande sort i ca 2 månader (av tyget "Fredrika" är det)). Så vi får se om det händer, sen ska jag även se om det går att köpa knoppar till gardinstänger, för det är så fult som jag har det nu. Oeffektivt dessutom, bara glider omkring såfort man rör gardinen. Eller så kanske man ska höra med Indiska om det, de brukar ha lite sånt plock som är himla fint... jaja, vi får se vad som händer och sker.
Nu ska jag gå och hitt på nåt iaf, kanske plugga. Har prov i livsmedelskunskap på onsdag (och jag kan säga att jag har inte pluggat så mycket som jag skulle behöva) och matte på fredag. Funnyyy...

Skriver mer en annan dag. Tjopps!

4 kommentarer: