tisdag 23 februari 2010

100223

Satte precis på laptopen, hämtade värmda vetevärmaren, satte mig i sängen, la vetevärmaren på magen, och satte laptopen i knät. Precis då hörde jag svaga brusande ljud från min väska, och kom på att jag glömt stänga av min Thunder.
När jag satte på den på hemvägen från fikan med Linnea och Kaan hade jag tagit ett album som hette "Random", som jag skapat för ett år sen där det låg massa gamla låtar från p3's 50 bästa låtar 2008 (+ några andra). Nu när den hade varit på ett tag så lyssnade jag efter vilken låt det var som spelades, och till min förvåning var det Maybeline Holster eller vad den nu heter (update: såg nu att den heter Maybelline I Hofteholder, hm... jaja, låten blir inte bättre för det.) med Volbeat. Som jag inte ens gillar. Hm, fast sen kom jag på att för ett år sen var jag inte lika säker på dem eftersom den precis i introt kunde varit lite bra, så jag la in den på ren tvekan.
Men i alla fall, utav den låten poppade det direkt upp två starka minnen: det ena var när jag diskuterade Volbeat med Jerry, en av lärarna från min gamla skola, och han gillade dem skarpt. Nja, hade jag sagt, fast vågade inte säga så mycket mer eftersom jag inte visste själv och därav inte kunde uttala mig om det.
Det andra var när jag berättade att jag hade varit på Sonispherefestivalen samma sommar för en person, och hur grymt det hade varit. Han frågade om jag gillade Mastodon och jag sa att det gjorde jag och att de också hade varit på Sonisphere och var väldigt tuffa! Sen frågade han om Volbeat hade varit där (något han hade fått för sig), jag sa nej och följdfrågan var "tycker du om dem?". Detta var sent på sommaren 09 så jag hade lyssnat in mig och visste mer tydligt vad jag tyckte om dem så jag sa nej, de är inte så bra; sångaren har en väldigt konstig röst. Då nickande han och sa "eller hur!", och det kändes väldigt fint och bra.

Ähmen hallå! Vad gör jag egentligen? Sitter och bloggar om fjantiga minnen när jag egentligen måste plugga, plugga, plugga... fy. Nu måste jag verkligen plugga. Fitta.
Yo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar