fredag 12 juni 2009

Hat och avslutning.

Idag inleder jag inlägget med att hata. Hata blogspot.com, hata allt som inte fungerar när jag vill att det ska fungera. Jag skulle svara på Agnes kommentar, men nej, det ville inte blogspot att jag skulle göra. För det första så kunde jag logga in som vanligt, men när jag skulle svara på kommentaren kom inte min användare automatiskt upp utan då skulle jag behöva skriva in namn och webbadress, vem orkar? Så jag gör det, och när jag ska få upp den koden för att skicka det så kommer inte koden upp för bilden kan inte laddas! Förstår ni min frustration kanske? Sen när jag försökte skicka "anonymt" så gick inte det heller. Cpblogg. Hata.

Meeen i alla fall, jag kan svara på Agnes kommentar här istället och berätta lite om vad som hände på avslutningen.
Första "setet" i kyrkan gick bra, det var för 7or, 8or, lärare och föräldrar. Nervöst, men ändå bra. Video kommer nog upp rätt snart bara bror fått lagt in dem på datan. Efter jag spelat så stannade jag på scenen medan jag väntade på att Nathalie m. kör skulle komma upp på scen och sjunga med mig. Vi sjöng Ja må han leva för Tim! Hahahaha, han blev sååå chockad och sååå sur! Jättekul med andra ord. Lilla pojken har blivit stor nu, hela femton år. Nutte!
Andra "setet" gick också bra, det var för 9or, lärare och föräldrar. Mindre nervöst, men också bra. Video kommer nog upp på den också. Ingen sång för Tim denna gång. Det som var roligare denna gången var att mamma, pappa, Albin (bror), Dorra (kusin), Skander (kusin), mormor och morfar var där och kollade på mig. Så himla kul och härligt!
När den kyrkliga avslutningen var klar så gick jag och vänner mot utgången (efter jag hämtat min gitarr och sånt där framme) och där mötte jag mamma och co. De öste beröm över mig och jag blev så glad att jag började gråta. Halva effekten kom nog ifrån att Josse och Agnes grät innan mig och jag blev nog omedvetet lite sugen jag med.
Men sen var det ut och upp till skolan som gällde, och här, mina vänner, gjorde jag en tabbe. Jag gav gitarren till pappa eftersom jag inte skulle hem sen, och även om jag inte tänkte på det då jag lämnade över det så låg alla papper med texter och ackord i fodralet, bland dem då Love will turn you around som jag skulle spela på middagen... illa, illa. Så detta kom jag på ca fem minuter innan middagen skulle börja, alltså fanns inget annat direkt alternativ än att ta en lätt låt som jag kunde både text och ackord till i huvudet. Det blev Pussycat, och som tur var gick det väldigt bra! Alla gillade låten, fast blev ganska chockade när jag började sjunga:
"Pussy pussy pussy pussy pussycat..."

Fast pervers som vår skola är så gillade dem det, såklart! Det var riktigt roligt för mig också. Men det grämer mig lite att jag inte fick spelat upp Love will turn you around i alla fall, skulle vara så roligt.
Men jag inledde middagen kan man säga med mitt uppträdande, sen rullade allting på och blev en helt sjukt rolig fest faktiskt! Riktigt lyckad.
Efter middagen och efter betygen skulle vi säga hejdå. Jag började gråta (ja, ganska mycket faktiskt) när jag kramade om Biggan. Hon är så jäävlajävla bra. När jag snörvlade fram "tack för allt!" så stirrade hon på mig och sa: "nej ellen, du ska ha tack för allt! tack för ALLT!". Då började jag gråta ännu mer. Men vi kom överens om att jag skulle komma och ta en fika hos henne om jag var på dåligt humör någon gång, fina, fina Biggan.
Efter det gick jag runt till lite olika lärare och sa hejdå, kommer inte ihåg så klart, sen gick jag till Johan. Han skrattade åt mig när han såg att jag grät, hahaha. Han kramade om mig och sen pratade vi alla ganska länge, om vad t.ex. Josse skulle vara om tio år, haha. Sen kom Jerry och kramade om mig också och pratade om lite blues tror jag. Sen gick jag och sa hejdå till lite andra lärare.
Jag kommer sakna alla, så jävlajävlajävlajälva mycket. De har varit så hjälpsamma, fina, bra och otroliga så jag vet inte vad jag ska göra om jag inte får bra lärare på Angered.

Men nu hörni. Nu orkar jag inte skriva mer, det var en ganska bra kväll också, inte jättelyckad men ändå. Fast GRATTIS TIM! Som både fyllde år den dagen och VANN EN MACBOOK DEN JÄVELN! Han är fan värd det, men ändå. Jag vill också ha!

Jaja, nu ska jag handla ingridienser till grekiska köttbullar, för idag är det jag som står för maten hade jag tänkt. Mmm, grekiska köttbullar, pasta och pitabröd. Yummie! Pussis.

2 kommentarer:

  1. Gud vad fint det låter. Sluta nian är något speciellt.
    (HAHAHAH, för pussycat, men det måste ha vart jävligt roligt :D)
    Puss på dig finis. <3

    SvaraRadera
  2. ja det var himla fint! hahah, sorgligt men grymt. :')

    pussycat var skitkul att sjunga! :D alla började klappa med i mitten/slutet av låten, jätteroligt! ^^

    PUSS, och vi måste ses snart nu! :D <3

    SvaraRadera