torsdag 4 juni 2009

Saviour of the day.

All cred till Björn för att han är sån otrolig människa som kan få mig på så väldigt mycket bättre humör väldigt snabbt.
Idag, när jag, som tidigare nämnt, blev sänkt i svenska så gick jag (precis efter jag publicerat mitt inlägg här) till bilden och pratade med min bildlärare Björn. Han gav mig förslaget att sitta i bilden och måla på min surrealistiska bild (nej, jag sa inget om att jag blivit sänkt och det var ingen "tröstning" från honom), vilket jag gladeligen tackade ja till i mitt lite surmulna/besvikna tillstånd. Så jag satte mig i salen och målade medan sexorna var där inne, och JÄVLAR i min minsta låda vilka... öh, energiska människor? Minst sagt. Jag förstår inte hur Björn orkar. Men jag är så glad att han gör det.
Men när lektionen var slut så packade jag ihop, gick fram till honom och tackade för att jag fått måla och sa hejdå. Då kollade han på mig och log, sträckte ut armarna och gav mig en kram. Han är så fin! Galna, gamla och braiga Björn.
Jag kommer definitivt sakna honom när jag slutar nästa vecka, jättemycket. Och väldigt många andra lärare, alla är så härliga och det är först nu i nian som man får bäst kontakt med dem, lite typiskt.
Men imorgon, då är det en big day. Då tar min bror studenten!
GRATTIS!
Så imorgon morgon/förmiddag så blir det att åka ner till kungsbacka och se på dem när de springer ut, gu vad kul! Har köpt en ny fin klänning också, roligt att använda.
Men nu ska jag nog kolla på tv eller nåt sånt, kanske städa lite på rummet, vi får se.

2 kommentarer:

  1. han är underbar! :D och har jobbat på skolan i en evighet, jag har klasskamrater som har föräldrar som har haft honom, hahah det är sjukt!

    SvaraRadera