söndag 13 december 2009

The world still loves you, mr Saturday.

Tredje inlägget för dagen! Alltså tre mer än vad jag brukar göra per månad ungefär. H3h3h.
Mamma ville baka lussekatter med mig, och de blev jättegoda! Jag gjorde några klassiska S, ett par bajskorvar, ett E och några som jag inte kan beskriva i ord. Lite kringelkrångel helt enkelt.
När vi satt degen till katterna passade vi dessutom på att göra chokladkolakakor eller vad de nu hette. Typ som kolakakor, och jättegoda! Eller de gjorde jag typ själv, för mammas gamla klasskamrat/ex-kille från högstadiet ringde och ville snacka lite. Mumma hur som helst.

ÅH, jag längtar så det kittlas i mina ben till nästa helg. Jag och Niki drar till Stockholm över dagen, jag vet inte om jag skrivit det här förut här men i såna fall skriver jag det igen, och ska gå på en konsert. Oh no... it's christmas! ska vi på. Timo kommer dit, liksom Maia Hirasawa, Jonna Lee m.fl. Det kommer bli så jääkla grymt! Så kommer vi troligtvis träffa Agneta en stund på förmiddagen också, åh lilla pluttis. <3 Hon fyllde 60 år i fredags, jag och några från klassen ringde och grattade och hennes reaktion var: "Men guuumman! Haru fått hela köören å sjunga?! AJ LÖÖV YOU, AJ LÖÖV YOU!" hahaha, aw! Men eftersom jag var i skolan då kunde jag inte prata så mycket mer, men vi har en liten bestämd telefondate imorgon kväll, det känns bra. Hon är inte så bra på det där med att ringa upp. Faast, who am I to tell her? Jag är inte så jävla bra på det själv.
Snart är det jul och jag är glad! Igår bakade vi julbröd hos farmor och farfar, vi som var där var:
Jag, pappa, bror Rasmus, Dorra och Majvor. Det var så himlahimla mysigt! Jag rullade ämnen, kavlade, satt vid ugnen i det sista (svettigt och träningsvärk i armen) och njöt. Brödet blev skitgott och mysfaktorn var nästan på topp. När vi satt i köket kom farfar instaplandes och sa direkt: "Jag måste ta kort!" och det var precis vad han gjorde. Åh, så fint att det är det första han tänkte på. Tycker jag. Farfar är helt otroligt underbar.

Nu måste jag plugga, skriva om advent på engelska... boooring.

Och juste, igår var jag på lucianatt på Bergakungen. Jag trodde det var korta snuttar av filmer som skulle spelas, och att det skulle sluta typ 02:30, men nejnej! Det började 23:30 och slutade 06:40. Uh. Jag kollade på en film (var där med båda bröder(filmen var Up in the air och var riktigt bra med George Clooney i huvudrollen, helt klart sevärd)), åt lite gratis mat, satte mig och började kolla på andra filmen men då sa jag och bror Albin nej, det var inte värt det. Klockan var 02:30-något när nästa film påbörjades och det kändes inte värt att sitta där till fyra eller mer. Old Dogs var filmen vi lämnade, och tredje filmen som spelades var Snabba Cash så jag ångrar inte att vi gick. Bror Rasmus stannade och kom hem vid åtta, känns ganska ovärt. Vi var hemma vid fyra.

Gah... deprimerande att helgen snart är över. Imorgon är det back to black, eller rättare sagt back to rött med blod, kött, senor och ben. Mmmm, jag känner:


... orka.

Puss!

2 kommentarer:

  1. Lussebullar. Har oturen av att få så fruktansvärt ont i magen av saffran, lite synd sådär. (rolig onformation va?;)
    skall bli så härligt och få träffa dig den 21. puss sov gott <3

    SvaraRadera
  2. Agnes, allt jag skriver i denna bloggen är extremt oviktigt och ointressant oftast, din information är alltså mycket meer än välkommen! Men fan vad synd... fast ändå så är det lite bra, för nu är saffran så jäkla djgskgnsödyrt, så du kan liksom köpa billigare lussekatter eller göra själv eller vad man nu vill, 50 g saffran kostade förra året 30 kr, detta året vet jag inte men jag är säker på att de höjt priset en del.. så, där har du lite mer rolig information! Haha ;)

    Jaa, verkligen! :D Puss och god morgon! <3

    SvaraRadera