måndag 23 november 2009

I am a jerk, but that's ok. You are a jerk too.

Heiheiheiheiii bloggen.
Läxor = inte lockande.
Allt annat inkl. städning, tvätta, dis.. okej kanske inte diska, men möblera/sortera = lockande.
På onsdag ska jag ha lämnat in ett häfte om rotfrukter och sånt, och jag började på det igår. Idag och imorgon hade jag tänkt slutföra det, men det är ju så jääävla tråååkigt... livsmedelskunskap är helt enkelt jättetråkigt utan att vara jätteelak. Det bara är så. Inget mot läraren, faktiskt, utan det är bara så ointressant att läsa om pepparot och rödbetor så jag skulle kunna ta och läsa ett kapitel ur bibeln istället. Kanske.
Nu sitter jag och funderar på att ta en promenad genom västra kyrkogården och ta nån av spårvagnarna från Sandarna till Stigbergstorget för att hämta biljetterna till Oh no... it's christmas! Det regnar ute, mina skor är redan blöta, min jacka är kall, men det skulle vara så mycket roligare än att göra läxan...
Okej, nu såg jag att det var nästan bläcksvart ute redan, mamma skulle nog inte vara så glad om jag gick genom kyrkogården nu. Inte jag heller för den delen. Kanske.
Nej, får nog ta en buss istället...
Yep, buss it is. Gotta go!

Ps, vi har börjat med styck i skolan nu. Imorse fick vi en del av en gris där vi bland annat skulle såga av benet på den. Det klarade jag inte av, eller själva ljudet alltså, så jag var tvungen att gå ut en stund. Blev först illamående där inne, och sen när jag väl gick ut till en toalett så blev jag som febrig i kroppen. Ganska obehagligt. Men sen gick det bra, att skära i kött är ju inga större problem, det är bara ljudet när man sågar genom ben... När jag kom hem idag förresten så gjorde jag vegitariska piroger. Haha, jag vet inte om det var medvetet, men det var rätt skönt att slippa lukten av rått kött i alla fall. Ds.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, du är så jävla söt :D "livsmedelskunskap är helt enkelt jättetråkigt utan att vara jätteelak. Det bara är så. Inget mot läraren" PUSS <3

    SvaraRadera