söndag 22 november 2009

Tomtar om natten

Haha, natten till idag...
... slutar läsa runt 2:00, somnar någon gång runt 20 över. Vaknar 3:30 av att några fyllesvinskompisar till våra grannar trycker i vanlig ordning på alla knappar som möjligt går för att komma in, trodde jag... plötsligt slutar det och istället kommer de in i trapphuset. En springer, de andra går. Plötsligt hör man hur någon dunkar in i vår dörr, och sen ringer på vår klocka. Halvvaken som jag var trodde jag de hade gått fel, men gick till dörren för att kolla genom kikhålet. Precis som jag kom fram så hör jag ett ynkligt "hallåååå?" och gissar genast på Ola eller Jimmy som båda är mina bröders vänner. Jimmy var rätt, och när jag öppnar dörren ser jag Jimmy, Staffan och Olof. Haha, jag började skratta och släppte in dem som var måttligt fulla. "Vafan, är inte Ola här?! Det lilla svinet, jag ska fan..." lät det ungefär. Så jag visade dem in i datarummet/Albins sovrum och vardagsrummet där de kunde få sova eftersom det var det de ville antog jag. Efteråt kom jag på att jag måste sett lite halvgalen ut med ruffsigt hår, no brah, gröna shorts och gaanska trötta ögon. Haha, fint.
Sånt händer här om nätterna i alla fall, mina bröder vet jag inte när de kom hem, de var lite smidigare och tystare... haha, nu ska jag nog städa mitt rum och se om jag kan sätta igång med mitt jävla väskskapande någon gång, det går inte så bra.
Pussssss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar