fredag 8 maj 2009

Medan musiken ändå ska laddas på så...


Gissa hur många dagar? Ja, precis! 19!

Idag har varit en ganska... seg fast okejdag? Hm, låt mig tänka lite medan jag tankar på musik på min mp3... (Valet för denna omgång blev TSOOL om ni vill veta.)
Dagen började med att jag segade lite kanske väl medvetet om att jag skulle komma försent till b-språket (b-engelskan för min del så det var inte så viktigt eftersom vi inte gör något där). Jag packar min ryggsäck (för ja! jag har ryggsäck nu, jävligt gött och mycket bättre för mina axlar och sådär) och går hemifrån. På vägen ringer jag och råkar väcka en sjuk Niki, stackarn, hon som ska konfirmera sig imorgon! Grattis eller vad man säger till henne, även om jag kommer gå till kyrkan och se på henne då hon gör det.
Men, hur som helst så kom jag till skolan och gjorde som sagt inget mer än att sitta och prata med Felicia och lite andra männsker från 9 C och B. På matten gör jag klart mitt matteprov, det gick bra tror jag. Efter matten var det bamba, och jag fick inte mina efterlängtade piroger, utan typiskt nog var det köttbullar, vilket jag ätit varenda jävla dag denna veckan utan att överdriva. Geez!
Efter bamba var det SO, jag fick lite gjort. Efter SO var det gympa, och Josef vår idrottslärare var sjuk så vi fick ha Jerry som också är idrottslärare, men definitivt hårdare! Men, det var roligt, förutom att jag fick svinont i magen, som en slags jobbig mensverk även om det inte är den veckan nu.
Efter gympan gick jag hem och ställde mig i duschen, och sen dess har jag bara slappat framför tv:n och datorn.
Nu har jag en ganska lugn helg framför mig, bortsett från Nikis konfirmation (fast det är bara i kyrkan jag ska vara iofs..) och gräsklippning + plugg. MASSOR av plugg behöver jag göra, men kommer jag göra ett skvatt? Troligtvis inte. Men vi får väl hoppas på det bästa.

Nu är jag snart klar med att ladda över det som jag troligen kommer vilja lyssna på imorgon när jag klipper gräset. Det är lite...

- Anna Ternheim
- Cornelis Vreeswijk
- The Mopeds
- The Soundtrack Of Our Lives
- Timo Räisänen
- Jimi Hendrix
- Lisa Miskovsky
- Afasi och Filthy
- Billie Holiday

...and so on. En ganska skön och bra blandning helt enkelt.
Nu ska jag sova, upp rätt tidigt imorgon.

God natt!

2 kommentarer:

  1. Ryggsäck är fett skönt haha!
    Hoppas du har en unerbar helg finis <3

    SvaraRadera
  2. Jag har haft en jättefin dag, faktiskt! :) är dock helt slut i kroppen, kan berätta varför i nästa inlägg.. haha ^^ tjänat pengar och sånt har man gjort också! :D

    detsamma, puss på nosen!<3

    SvaraRadera