fredag 1 maj 2009

Action at Pennygången!

Runt halv ett på Pennygången åker två brandbilar i skenfart förbi, och ena kör in på området. Efter kommer en ambulans och räddningsbil och två poliser. Grannar kikar titt som tätt ut från deras fönster och vissa vågar sig till och med ut på området och närmre för att ta reda på vad som händer.
Brandbilens "stege" skjuts ut och upp till näst högsta våningen, dock så syns ingen rök eller dylikt därifrån.
Ett fönster öppnas och en brandman hoppar in.
Folk börjar skingras, och en fotograf går förbi mig där jag står i fönstret och kollar ut och säger: "Det ser farligare ut än vad det är.". Och med munnen full av tandkrämsskum får jag inte fram mer än ett "mahaa", även om jag skulle ha velat fråga honom om vad som hänt. Attans.


Det verkar inte bli livligare än såhär... Och jag vet fortfarande inte vad problemet är. Det verkar som om jag får gå efter ryktet som förhoppningsvis kommer gå här i tha hooood imorgon.

Nej, nu måste jag minsan sova. Imorgon ska jag upp tidigt och åka ut till ön för att klippa gräs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar