tisdag 26 januari 2010

100126

Idag var jag hemma. Min ork och lust att gå till skolan fanns inte, och på det hade jag drömt mardrömmar hela natten om att jag hade blivit knäpp och gick och såg en människa som inte fanns. Vad heter det? I alla fall, så pratade jag med mamma som sagt och hon sa att jag fick vara hemma och ha en vilodag om jag gjorde lite läxor och sånt också. Det var bra tyckte jag, så sov lite och sen gjorde två läxor klara och var färdig vid två. Då bestämde jag mig för att panta för att få pengar.
Panta skulle jag göra ja.
När jag gick till förrådet för att hämta alla miljoners burkar och flaskor (närmare bestämt 50 burkar och 14 flaskor och en back) så tänkte jag: jäklar vad stökigt det är här, jag kommer ju inte få ut alla... så började jag städa. Och städa. Och städa. Något innan tre började jag, någon gång vid sex tror jag att jag var klar. Då var det otroligt fint och man kan nu till och med ta ett steg IN i förrådet. OH DEAR LORD! Vi hade ungefär en miljon papperskassar, tio IKEA-påsar, några fula håliga plastkassar och några konstiga märkesgrejorkassar som jag inte förstår var vi fått ifrån. Så jag proppade ner alla kassar i sammanlagt tre olika ikea-påsar och knödde lite mer så de fick plats på varandra i förrådet.
Sen blev det 7 påsar av papper, glas, plast och skräp.
4 påsar pant + 1 back.
En kartong och två kassar av saker som mamma skulle kolla igenom.
Några grejor jag tog in på mitt rum.
Typ en grej som Rasmus fick in på sitt rum. Eller säng, eftersom han inte har ett riktigt rum.
Men det viktigaste är i alla fall att förrådet blev fint, och det blev det.
MYCKET.

Nej, nu ska jag sova. Tänkte göra lite på ett vikinga-arbete som vi har i svenskan, men orkaa... Får göra det imorgon. Jag har fan glömt allt.

Och Ida, huuur kom du hit? Erkänn att du sneakar-peakar på bilddagboken fast du inte har en? ;););)););););)););;) Det är kul att du hittat hit ändå hursomhelst, welkomen!

Nu sova som sagt, puss.

6 kommentarer:

  1. WHAAAAT? :o
    Bilddagbok I have, inte skulle jag sneak-peaka heller, det kallas magiska krafter ellen, magiska krafter! (;

    SvaraRadera
  2. Men lägg till mig som vän då din baj! Och varför går du på ester mosessons och inte hogwarts om du är så jävla magisk!??!?! Ha?!?! HA?!!1 SVARA DÅ!!11!

    SvaraRadera
  3. För att du är så jävla lökig.
    That's why !!oneone!

    SvaraRadera
  4. Ellenpellen! Jag vill träffa dig igen snart! Du vet att din födelsedagspresent fortfarande ligger på mitt soffbord och väntar på dig... ;) <3

    SvaraRadera
  5. Josseposse! Jag vill träffa dig med! Ohooo, spännande :D Men, when? Vi får höras av i veckan och sådär ;) puss<3

    Ida, ingen är mer lökig än du.

    SvaraRadera