fredag 3 april 2009

Framtidstankar.

Sitter i datasalen med Felicia just nu. Det är b-engelska just nu jag har inte särskilt mycket att göra...
Har suttit och kollat lite på Ester Mosessons gymnasium, livsmedelslinjen. Jag funderar på att plugga till konditor/bagare eller liknande. Det är ju kul att baka! Fast å andra sidan har jag aldrig prövat att baka som jobb. Bara en gång när jag skulle baka tre kladdkakor till Linda (kompis och sommargäst). Men det är ju inte helt samma sak... Ska kolla upp något lite mer avancerat idag när jag kommer hem, push the limits så att säga, för jag vet ju faktiskt inte om jag har vad som krävs för att bli bagare. Tänk om jag råkar förstöra för ett helt bageri bara för jag är så usel?
Förut funderade jag på att söka till kocklinjen, eller rättare sagt Hotell- och resturantlinjen, men efter att ha läst lite så blev jag inte lika sugen. Dessutom hörde jag om praktik som skulle (kunde kanske det var?) göras som skeppskock på ett fartyg.
Aldrig.i.livet.
Så jag håller mig till mina fina bakelser.
Snart börjar matten, och jag har ingen mattebok så jag kan inte göra så mycket matte, men nog bäst att gå i alla fall.
Gaycamp var jättebra igår förresten! Otroligt duktiga människor!
Och JOSEPH! GRATTIS I EFTERSKOTT! Får se om jag får tag på honom senare idag, för han lär inte läsa den här bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar