lördag 13 mars 2010

Technology.

Fan vad orolig man kan bli pga att någon inte har en jävla mobil på sig.
Albin ringde för ca 3 timmar sen och frågade om jag hade pratat med mamma eller Mathias idag, eftersom de skulle upp och hälsa på dem i Oslo över dagen. Det hade jag inte, Albin sa att de inte svarade när han ringde och var ca 1½ timma försenad. Just då tänkte jag inte så mycket på det, men efter vi lagt på kom oron krypandes och alla möjliga tankar dök upp. Ja, jag behöver inte ens dra upp dem utan ni kanske kan förstå.
Sen tre har jag gått och oroat mig, inbillat mig och gått från gråtandes till stirrandes. Nu, precis innan jag skulle börja skriva av mig här, fick jag ett sms från Albin där det stod: "De är här nu. Hade glömt mobilen och åkt fel. Kom för ett tag sen. :)"
Jag svarade kort: "Tack! Hälsa att jag halshugger dem om de gör så igen. Puss."
Jävla klantidioter!
Men det fick mig att tänka lite på hur det var innan mobilens tid, fan, man visste ju ingenting om de som åkte iväg. Om de levde, var döda eller oskadda. Vi har det sjukt tryggt nu och man blir helt överorolig bara någon inte svarar på några timmar.
Dock hade det varit en annan sak om jag visste att de skulle vara hemma och inte svarade, för när de är ute och kör så kan det lättare hända något.

Nej nu ska jag slänga in den sista vetebulldegen. Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar